Outdoormagazine komt uit in oplage van 450.000 exemplaren

Outdoorwinkel Bever heeft een eigen magazine gelanceerd. Het blad Buitentijd komt uit in een oplage van 450.000 exemplaren. Het tijdschrift is zonder extern contentbureau ontwikkeld. Het speelt een belangrijke rol in de vernieuwde crossmediale contentstrategie van de retailer.  

Print als onderdeel van de Bever-contentstrategie

Print als onderdeel van de Bever-contentstrategie ©Pexels (CC0)

“Bever wil met haar contentstrategie nadrukkelijk de interactie met de klant opzoeken.” Dat zegt contentbaas Rutger Houweling. “We willen inspireren en activeren, op iedere mogelijke manier.” Dat doen we op onze blog, met onze videos en nu ook offline in het magazine. We laten zien dat tekst, video en muziek naadloos in elkaar kunnen overvloeien, zowel in print als online.’

contentstrategie

Het magazine verschijnt viermaal per jaar. Elk seizoen krijgt een eigen uitgave. Van de oplage worden 250.000 exemplaren naar zogenoemde look-a-likes van de vaste klanten verstuurd. Verder liggen 50.000 exemplaren op sport- en horecagelegenheden in de grote Nederlandse steden. Het magazine is gratis mee te nemen in één van de 42 Bever-winkels. Ook wordt het blad altijd met webbestellingen meegestuurd.